15 Aralık 2014 Pazartesi

ANKARA'dan SARIKAMIŞ'a

Bu Yürüyüş çok da yürüyüş gibi değildi; Bir dostumun sayesinde Tren ile Ankara' dan yola çıkmıştım, hatta çıkmıştık ki Balıkesir den bir kaç arkadaşımı dahi götürme imkanı yaratmıştı bana. Çok teşekküre ediyorum ona. Evet tren ile yola çıktık,beş yıldızlı bir otel konforunda Sarıkamış'a vardık.

Tabii ki Ankara'da tren saatimiz gelesiye kadar Atamızı ziyaret ettik. Ankarayı da feth ettik.

Çok severim sokak sanatçılarını. Çok güzel konuları işliyorlar veya kendileri için birşeyleri canları pahasına yapmaya çalışıyorlar. Ya sınav harcı için,ya eğitimleri için,ya ev kiraları için,yada sevgiliye alınacak bir gül bir hediye için,güzel şeyler koyuyorlar ortaya.
Geçenlerde Balıkesir'de 3 genç bir meydanda harika bir melodi ile beni bağladılar önlerinde; çav bella ile bütün sokak dinledik onları. Tabiii ayrılırken cebimizi gitarlarının kılıflarına boşalttık seve seve.
Dedim ki onlara ( Gönlümü hoş ettiniz,tanrım sizlerin de gönlünü hoş etsin.)

Atmın ebedi istiratgahı. Kemikleri sızlıyor mu bilemiyeceğim.
Saygı bizlere atalarımızdan gelen bir düstur.Huzur içinde yatsın. Koruyucu türk gençleri var daima.

Hava soğuk ve bizim Ankarada olduğumuzu duyan sevgili dost arkadaş nihat dedeoğlu hemen geldi yanımıza bir kahvede buluştuk. İhmal de atmez hava soğuk bize viski getirmiş.
                                           Gar,eşyalarımız alındı emanetten. Ve toplanıyoruz.

Bu kırmızı kazaklı abla ile daha sonra Antalya Kızlar sivrisi tırmanışında yan yana geldik tesadüfen ve tanıdık birbirimizi. Tabii telefonlarımızı aldık ama ne ben onu nede o beni birdaha arayıp iletişim kuramadık. Halbuki                                    Likya yolu yürüyüşümüze katılmayı çok istiyordu erkek arkadaşı ile.

Evet Dostum Hunter ali eşi ile,
                                                                      :)) bendeniz.

Yolculuk başladı ve Kayseri ye gelmişiz bile
                                                   Sabah sporu yaparmış gibiler değil mi
                                                               Kahvaltı tabağımız.

Tanıştığımız Dostlar,

Sivas hatırası,burada biraz mola var Madımak oteline gitmek gerek.....

Evet otelimiz bilim ve kültür merkezi olmuş

Yola devam

Harika manzaralar var ancak yol,hız,soğuk hava kompakt makine ile bu kadar çekilebiliyor.
Akıllandım; yenisini aldım Nikon Coolpix AW100 umarım güzel kareler çekebilirim bundan böyle.

Ali çavdar dostum.

Sarıkamış

İşte güzel bir duygu

100. yıl yani bu sene ki şenliklerde ben de bu tabyada çadırımla zirve yapacağım, dedelerimizin anılarını                                                                                yaşıyacağım.

Biz hiç bişi yapmadık muhteşem bir havada sağlık ekiplerinin yanında sadece yürüdük. Ama dedelerimiz yol                                                   yok iz yok üstleinde giysi yok. Korudular ülkemizi.

Yöre halkı bizleri karşılıyor.

Köylere grdikçe elimizdeki bayrak ve nevaleleri köy çocuklarına verdik dağıttık.

Tören alanı ve anıtı

Sarıkamış a trenimize geri dönüyoruz.

Trenimiz bakıma girmiş bekliyoruz gelip bizleri alsın.

Sıcacık trende yanan arkadaşlar dışarı atıyorlar kendilerini merkezlerde.

Dostum Ali Çavdar ile dışarıda trenin her tarafı buz tutmuş.
                                                         Hasan hocam da bizleri kareliyor.

Zeki ve hasan hoca Çektikleri karelere bakarmısınız.

Telefon görüşmeleri olmaz sa olmazlarımızdan. :))

İşte Ankara ya geldik bile 4 gün masıl geçti anlamadık.

Balıkesir yolunda.......
Bu sene 100. yıl kutlamaları olacak umarım aksilik olmaz ve katılma imkanı bulurum ve onunla ilgili daha detaylı anlatım ve karelerle çıkarım karşınıza.