20 Ağustos 2015 Perşembe

GÜZELÇAMLI

29 Eylül 2014 sabahı minibüsle Dilek yarım adası milli parkına 1 km mesafede
                          Güzelçamlı'ya  hayat arkadaşım ozgrkdn sevgilimle yola çıktık.......

Cam ağaçları ile kaplı bir orman , 1 km lik harika bir sahil şeridi arasında şirin bir belde.
Merkeze doğru yürüdükçe bu sıcaklığı güzelliği daha çok hissediyorsunuz yüreğinizde,insanları,ve doğasında.                                                                                  İzleyelim.............
Minibüsden inince yol boyunca yukarıya doğru yürümeye başladık. ''Yukarıya doğru çünkü ilk yerleşim hep yamaçlardadır,bir liman şehri olmadıkça deniz kenarında yerleşmemişlerdir insanlar. Birde korunmak amaçlıdır denizden gelebileceklere karşı''Önümüzde Kültür ve bilgi evi levhası gördük ve hemen o yöne doğru yöneldik.

Halkın ve vatandaşların yardımları ile kurulmuş bir kütüphane niteliğinde güzel bir dayanışma evi.
Harika insanlar bizleri buyur ettiler çay ikram ettiler. Ancak yeni yerlerine taşındıkları için ellerindeki dökümanlar kolili olduğundan bizlere çok yardımcı olamadılar.Yöre ile ilgili birde   Etnoğrafya müzesinin olduğunu söylediler ancak belediye görevlilerinin işi olduğu için gezme fırsatımız olmadı.Belediye düğün salonu altında.
Yolumuz Demokrasi meydanına geldi; Atatürk büstünün olduğu , halkın,kahvelerin bulunduğu şirin küçük bir alan. Devamı pazar yeri.Yerli halk gelen misafirlere gözleme ayran,kendi yaptıkları el işlerini ürettikleri meyve ve sebzeleri tanıtıp satıyor.Misafirperver cana yakın insanlar.
Kalabalık bir pazar herşey var dışarıdan gelen satıcılar da var.Ucuz bir pazar. Pazarda satılan ürünlere satıcıların verdiği isimler ilginç ''Kaşıkkıran keçi yoğurdu ''
1 km lik sahil bandı çok güzel ve temiz. Kumsalda insanlar çer çöp bırakmamışlar bir gün evvelinin izleri yok ''sigara izmaritleri su şişeleri kağıt vb.''
  Sahilde gazino ve lokantalar baş köşeleri kapmamış,burası bana ait diye şemsiye ve yataklarla      doldurmamış.Otel ve Moteller sahil bandını sahiplenmemiş birçok yerde olduğu gibi.
Ancak sahile çok yakın bir yerde çok büyük bir arazi ''minibüsle giderken boyu 2 dk sürüyor'' etrafı çelik panolarla kapatılmış ÖZEL MÜLKTÜR GİRMEK YASAKTIR levhaları konmuş içeride kamyon ve iş makinaları çalışıyor. :((

Gidip görmenizi içinde yaşamanızı öneririm. Pansiyon ve oteller mütevazi ve temiz. yemek yiyeceğiniz temiz lokantalar var.Bizde bir tanesinde oturduk yöresel gözleme her zaman tattığımız bir lezzet olduğu için biz meşhur bozdoğan peynirli pidesini yiyelim istedik
Hakikaten nefis bir pide ve çok büyük biz bir pide ile 2 kişi doyduk.
 Kuş adasından minibüsler kalkıyor Milli parkdaki plajlara kadar görürüyor sizleri milli parka giriş ücretli dönüşünüz de kolay minibüsler gelip alıyor sizleri Koylardaki deniz harika.
Zeus mağarası var ancak ben mitolojik olarak bir bağlantı bulmadığım için sıradan bir mağara diye girmedim.
Milli parkın içinde harika bir KANYON var bununla ilgili postum yayınlandı.
Böylesi güzel bir beldeye Bisikletle tekrar gelmeye karar verdik ve belediyenin sahil boyu yaptığı sevgi yolundan 8 km giderek Güzelçamlı'yı bisiklet ile de gezdik.
2015 yılı yaz ayları geldiğinde ayaklarımız bizi yine Güzelçamlı'ya götürdü.Her zaman olduğu gibi muhtarı ve pazaryerini ziyaret keyif verdi..Kısmet,, belki de ...
İşte bu senenin videosu......
Güzelçamlı'ya minibüsle,bisikletle ve vapurla gittik...Sağlıklı yürüyüşler,gezmeler dilerim ............