19 Ağustos 2014 Salı

Merhaba Dünyalı ; Batum'dan


Karadeniz'in yeşil çay bahçelerinden Batum'a hareket ettik.


Dilek Heykeli






Koltuğa oturmadan dilek yerine gelmiyormuş.


Kale ve arkeoloji müzesi


Fatih'in topları gibi değil ama.....



ÖZGÜRLÜK





İlginç bir mimari yapı


Eski ve yeninin birlikteliği.ön planda eski binalar..


Yenide ilginç tasarım; Dönme dolap


Alfabe kulesi; Harfler DNA sarmalı şeklinde dolanarak kulenin tepesine kadar gidiyor.



Neptün heykeli
ki, ülkemizde böylesi çıplak heykellere......



Batum'un Era meydanındayım. Arkamda Altın post efsanesinin kadın kahramanı Medea'nın heykeli var.


Altın post taşıyan kadın heykelini sizlere daha iyi gösterebilmek için fotoğrafı hazırlayan Sinem Murat çiftine teşekkür ederim.




Tiyatro binası



Saat kulesi İzmir saat kulesine çok benziyor.



Gotik tarzda yapılan kiliselerdeki cam vitraylar nefes kesici.





Batum botanik bahçesi 100 yıllık bitki örtüsü ve ağaç çeşitliliğine rağmen yetersiz bilgilendirme nedeni ile çok ilginç gelmedi .




Teleferik şehri kuş bakışı izleyeceğiniz 10 dakikalık bir yolculuk, zirvede gezilecek bir yer yok.




Yorucu bir gün ardından Batum'dan ülkemize giriş yaptık . Hopa'da deniz kenarında çadırlarımızı kurduk  gün batımının keyfini rakı ve balık ile çıkardık.


Bir sonraki post'ta Doğu Karadeniz gezimizden anı ve fotoğraflarla birlikte olmak üzere hoşçakalın ....

1 yorum:

Amatör Gezgin'in Gezi Notları dedi ki...

Batumu bende bu yaz gittim. Çok keyifli bir hafta geçirmiştim. Hatta botanik parkında aynı ağacın önünde benim de bir fotoğrafım var... Güzel fotoğraflar çekmişsiniz ellerinize sağlık...