28 Ağustos 2014 Perşembe

Kocatepe Zafer Yürüyüşü

Gönül yoldaşım Ruhsar ve arkadaşım Musa ile Afyon'a Kocatepe Zafer yürüyüşü için yola çıkıyoruz.

Yol boyu  höyük, tepe ve kayalar, çok ilginç jeolojik oluşumun göstergesi.

Afyon oto garında askerlerimiz bizi karşıladı

Afyon merkezde tarihi konak ve kültür semt evlerinden birisi de Çeşmeli Konak

Kör talih , Zafer Müzesi kapalı; çünkü günlerden Pazartesi, )

Anıtpark

Zafer (Utku) Anıtı, düşman orduları tarafından ilk defa 28 Mart 1921 de, ikinci defa 18 Temmuz 1921 de işgal edimesinin ardından 27 Ağustos 1922 de kurtarılmasını simgelemek amacı ile Milli Orduya ve Büyük Milli Kahraman Atatürk'e, Afyon'un şükranlarının ifadesi olarak dikilmiştir.

Dört tarafındaki Rölyeflerin anlamları farklıdır.

Afyon'un İkbal lokantasında yemek yemek farklı güzel lezzetleri tatmak demektir.

Tas Kebabı

Tarih dolu şehrin antikacıları

Keçecileri

Şahin İşlek sıcak yaklaşımı ile bizi dükkanına davet etti çay ve sohbet çok doğal ve güzeldi.

Şimşir ağacından sehpa ayağı

Çini soba

Tarihi bir kasa

Kasanın anahtarı ve yeri çok ilginç

Tarih kokan şehrin restore edilmiş evlerinden birisi

Afyon Kalesi

Türbe camii

Camiye girerken azameti insanı heyecanlandırıyor.

Eskiden her caminin kapısında bulunan keçe örtü aynı yeniliği ile askısında duruyor.

Caminin içinde Mevlana'nın 7. batın evladı ve yakınlarının türbeleri bulunmakta.

Cami bahçesinde Namık Kemal'in annesi Zehra hanımın mezarı bulunmakta.

Cami dışındaki Mevlevi konağı ise gezilebilir bir konak.

Caminin karşısında 3 katlı bağdadi ev hala ayakta duruyor.

Şehir gezimize son verip sözleştiğimiz Afyon Doğa Sporları kulübü AFDOS un evindeyiz.

Başkan Mustafa Çalışkaner bizleri karşıladı ve grup oluştu, otobüslerle Şuhut'a hareket ettik

Çoşkun bir kalabalık halk korteji oluşturmuştu.

Mehteran takımı bizleri karşıladı gösterilerini izledik. Yurdun birçok yerinden gelen sivil toplum kuruluşları AKUT, ADD orada idi.

Atatürk evini ziyaret ettik.

Atatürk evinden aldığımız Kalpak,,,

1922'de Büyük Taarruzda şehit düşen askerlerin künyeleri,,,,

Türk bayrağı Battaniye askerin hediyesi ........

Şuhut ilçe meydanında dinlendikten sonra araçlarımızla Çakırözü'ne hareket ettik.

Zafer yolu güzergahı,yürüyüş yolu krokisi; 13 km lik bir parkur.

Köy meydanındaki anma törenine atlı Jandarma süvarileri de katılmıştı ve bize bir süreliğine eşlik ettiler.

Kocatepe zafer yolunda yürümeye başladık.

Lazerle Atatürk portresi

Molalarda su ve çeşitli ikramlarda bulunuldu.

Aslolan askerimizin bu ülkenin kurtuluşunda cansiperane fedakarlığın, yüreklerimizde yarattığı  coşku,gururdu...o dönemdeki imkansızlıklarla bizlerin elde ettiği kolaylıklar karşılaştırıldığında kurtuluş mücadelesinin zorluğu daha iyi anlaşıldı.Zoru gören veya bu azimde olamayan yürüyüşçülerimizin yardımına Akut ve Jandarma,Umke koştu..

Şuhut Avcılar Kulübü ikramı çay,meyve suyu,sucuk ekmek ,sandviç doyurucu idi ve bizleri tatmin etti.

Yolda gölgelerimiz sanki, şehit düşen askerlerimizin ruhlarının bizlere eşlik ettiğini düşündürdü..

Neticede 13 km.yi yürüdük; zirvede ordunun tanıtım biriminde bize sıcak çorba,üzüm hoşafı , ekmek ve su ikramı ile görevimizi tamamladık.

Çağatay Ergen ,13 yaşındayken Avrasya maraton galibi,hem ist hem çanakkale boğazını geçmiş,Anıtkabir.den Kocatepe'ye yürümüş, o gece de 2 saatte koşarak Kocatepe.ye çıkmış,,pırıl pırıl bir genç )

"Zafer "Zafer Benimdir" diyebilenindir.Başarı "Başaracağım" diye başlayanın ve "Başardım" diyebilenindir"...Atamızın sözüyle biz de başladık ve başardık...Mutlu ve gururluyuz..

Sabah 06:00 'da gün doğuyor;

Kendimizi kareleyip başarımızı ölümsüzleştirdik..

Gün doğumunu galip bir komutan edasıyla izledik.....
Dönüşümüzde Bayraklı ADD grubu sağolsunlar bizi kabul ettiler ve onların otobüsüyle gezerek İzmir'e döndük.Teşekkürler.....